Maanden geleden

8 mei 2016 - Merkelbeek, Nederland

Maanden geleden, tijdens een van mijn zeldzame  kortstondige filosofische momenten, realiseerde ik me dat beeldhouwen (kappen in steen)  hartstikke leuk was en me heel veel plezier en rust gaf. Echter, het was nog niet helemaal wat het zou moeten zijn. Er was te veel afleiding en ik kon niet echt doorwerken.

In Echt bij het kappen kan ik me helemaal uitleven, maar het werd onderbroken door de pauze en chocolade drinken, door de klok van vijf uur en door één of meerdere weken tussenruimte, zelfs door een winter- en zomerstop. Noodzakelijk, reëel maar toch. Een groter beeld maken duurt dan wel erg lang.

Beeldhouwen in Genk is heel goed om mijn blikveld te verbreden. Er is meer dan alleen maar steen op de wereld en er zijn nog andere disciplines (bv schilderen) om te onderzoeken, maar steen heeft toch mijn voorkeur. Daarnaast waren koffiepauze, de klok van half vijf en lunch met mede cursisten, allemaal onderbrekingen, hoe gezellig en nuttig de lunch ook altijd is!!

Beeldhouwen thuis heeft als voordeel dat alles binnen handbereik is, je kan wat doen zonder op stap te moeten, je weet al je materiaal en gereedschappen te vinden en het blijft liggen waar je het neerlegt, maar.....

Maar... de krant, post, email, telefoon, appen, het weer op de computer, de tuin, duiken, Devo -mijn hond- uitlaten, even naar de winkel om iets te halen, koffie drinken, lunch, kleindochter, dochters, mijn lief Sylvia, allemaal afleiding  hoe belangrijk en gezellig het veelal is. Het alternatief.... weggggg  zonder al die afleiding, niet een dag maar een langere periode,  een groter beeld maken in overzienbare tijd zonder alle afleiding.

Na enig speurwerk ben ik in Italië terecht gekomen. Over een paar dagen doe ik de huisdeur achter me dicht, de deur van de auto gaat open en ga ik op WERK-vakantie.. en mijn volgende bijdrage zal dus niet meer vanuit Merkelbeek komen.

Groet aan alle lezers,

Wolf

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjo Thelen:
    8 mei 2016
    Heel veel plezier in Italie met je werkvakantie
  2. Marlies Brandts:
    Hoi Wolf,
    leuk dat je ons laat meegenieten!
    Een goede reis, een leuk, inspirerend en productief verblijf in Italië!
    Groetjes
  3. Jos Debusscher:
    8 mei 2016
    Ik kijk er al naar uit om jouw reisverhaal te volgen.
    Wens jou alvast aangename werk- en andere dagen.
    succes!
  4. Lilian Wijenberg:
    9 mei 2016
    Heel veel plezier en ik wacht de verhalen af !!!
  5. Pascalle Schepers:
    9 mei 2016
    Leuk,ik zal t volgen! Veel plezier